Jodel

Tavoita aktiiviset nuoret aikuiset aidossa ja keskustelevassa ympäristössä.

Mikä Jodel?

Jodel on paikallisuuteen perustuva sosiaalisen median sovellus, joka on noussut vahvaksi osaksi Suomen digimaisemaa. Saksassa kehitetty alusta on levinnyt useisiin maihin, mutta erityisesti Suomessa se on saavuttanut poikkeuksellisen vankan aseman.

Jodel eroaa monista muista sosiaalisen median alustoista siinä, että viestintä tapahtuu pääosin tekstipohjaisilla viesteillä, joita muut käyttäjät voivat äänestää ja kommentoida.

Keskustelut käydään ilman nimimerkkejä reaaliaikaisesti, mikä tekee Jodelista aidon, yhteisöllisen ja matalan kynnyksen kanavan monenlaisille aiheille.

Jodel Suomi mainfeed

Mistä Jodelissa keskustellaan?

Jodelin ydinsisältöihin kuuluu viihde, paikalliset uutiset, mielenterveys, neuvot, sekä työelämä. Jodelin nimimerkitön viestintä on sen suurin vahvuus, mahdollistaen herkimmistäkin aiheista keskustelemisen turvallisesti ja avoimesti.

Ketkä Jodelia käyttävät?

Suomen Jodel-yleisö painottuu 18–35-vuotiaista kaupunkilaisiin. Sovelluksen suosio jatkaa kasvuaan, ja Suomessa sillä on kuukausittain satoja tuhansia aktiivisia käyttäjiä.

Lue lisää Jodelin käyttäjistä Suomessa →

Moderointi

Moderointi Jodelissa on keskeinen osa käyttökokemusta. Tehokas yhdistelmä käyttäjiä, moderaattoreita ja algoritmeja takaa sovelluksen sisällön laadun ja estää ei-toivottua käyttäytymistä tai sisältöä.

Lue lisää moderoinnista Jodelissa →

Improve Media

Suomessa Improve Media vastaa Jodelin mainosmyynnistä yksinoikeudella. Me autamme mainostajia onnistumaan Jodelissa – oli kyseessä ensimmäinen kampanja tai ideoiden kehittely kokeneemmille Jodel-mainostajille.

Varaa 30 min. esittely ja kerromme perusteet Jodelista ja siellä mainostamisesta:

Mainonta Jodelissa: tehokas kanava näkyvyydelle

Jodel Suomi Improve Media Boosted Post display

Boosted Post

Boosted post mahdollistaa mainoksen näkymisen viestisyötteessä 24 tuntia. Aineistona voi olla teksti, kuva, video tai kysely, ja mainostaja voi aktivoida Boosted Postiin myös kommentointimahdollisuuden. Näin mainostaja voi suoraan keskustella jodlaajien kanssa. Oma Boosted Post -päivä kannattaa varmistaa ajoissa.

Display

Display mainontaa voi toteuttaa koossa 1080×1920 tai 1080×1080. Suurempi näkyy sekä viesti- että kuvasyötteessä, pienempi viestisyötteessä. Aineisto voi olla kuva tai video. Displayssa ei ole kommentointimahdollisuutta.

Jodel Suomi Improve Media ohjelmallinen ostaminen, oma Jodel-kanava

Ohjelmallinen mainonta

Ohjelmallisesti saatavilla olevat mainoskoot ovat 300×250, 300×300, 320×320 ja 320×480. Pyydä diili ohjelmallista varten!

Oma kanava

Mainostajan Jodel-kanava kantaa mainostajan omaa nimeä. Keskustelu ohjataan kanavalle Boosted Postin avulla. Kanava voi toimia esimerkiksi Nordean tapaan someaspana tai erilaisten kampanjateemojen keskustelualustana Helsingin Pelastuslaitoksen tyyliin.

Boosted Post -koulutuksella alkuun

Vähintään 2 000 € Boosted Post -kampanjoihin sisältyy Improve Median järjestämä tunnin mittainen Boosted Post -koulutus, jolloin ei haittaa vaikka Jodel ei olisi entuudestaan tuttu. Minimibudjetti kaikelle kampanjoinnille Jodelissa on 1 000 €.

Heräsikö kiinnostus ja haluaisit toteuttaa Jodel mainontaa? Katso täältä aineisto-ohjeet!

Katso myös