Mikä Jodel?

Mikä Jodel oikein on? Jodel on paikallisuuteen perustuva sosiaalisen median viestintäsovellus, joka on vallannut Suomen digitaalisen maiseman viime vuosina. Alun perin Saksasta kotoisin oleva sovellus on levinnyt maailmanlaajuisesti, mutta Suomessa se on saavuttanut erityisen vankan jalansijan sosiaalisen median maisemassamme. Jodel ja sen ominaisuudet mahdollistavat nimettömän viestinnän, tarjoten käyttäjilleen ainutlaatuisen ja virkistävän tavan keskustella, jakaa ajatuksia ja olla yhteydessä paikallisyhteisöönsä.

Eri aihealueet, kuten viihde, paikalliset tapahtumat, mielenterveys, arkielämän neuvot ja työelämän kysymykset, elävöittävät keskusteluja sekä tekevät Jodelista monipuolisen ja kiinnostavan alustan kaikenikäisille, vaikkakin sen pääasiallinen käyttäjäkunta koostuu 18–35-vuotiaista kaupunkilaisista. Jodel-yhteisön vahvuus on sen kyky yhdistää ihmisiä eri taustoista, mahdollistaen monipuoliset keskustelut monenkirjavista aiheista.

Ydinsisällöt

Jodelin ydinsisältöihin kuuluu viihde, paikalliset uutiset, mielenterveys, neuvot, sekä työelämä.

Käyttäjäprofiili

Jodel Suomi -yhteisö koostuu 18–35-vuotiaista kaupunkilaisista. Sovelluksen suosio on kasvanut räjähdysmäisesti, ja Suomessa sillä on kuukausittain satoja tuhansia aktiivisia käyttäjiä. Jodelin nimimerkitön viestintä on sen suurin vahvuus, mahdollistaen herkimmistäkin aiheista keskustelemisen turvallisesti ja avoimesti.

Moderointi

Moderointi Jodelissa on keskeinen osa käyttökokemusta. Tehokas yhdistelmä käyttäjiä, moderaattoreita ja algoritmeja takaa sovelluksen sisällön laadun ja estää ei-toivottua käyttäytymistä tai sisältöä.

Jodel Suomi mainfeed

Improve Media

Suomessa Improve Media vastaa Jodelin mainosmyynnistä yksinoikeudella. Jos Jodel-mainonta kiinnostaa, ota meihin yhteyttä osoitteeseen myynti@improvemedia.fi ja puhutaan lisää!

Jodelissa voi siis keskustella erittäin ketterästi lukemattomista aiheista, joten se tarjoaa ainutlaatuisen alustan paikallisille keskusteluille ja yhteisöille, mikä tekee siitä mielenkiintoisen kanavan mainostajille tavoittaa aktiivisia käyttäjiä.

Mainonta Jodelissa: tehokas kanava näkyvyydelle

Jodel Suomi Improve Media Boosted Post display

Boosted Post

Boosted post mahdollistaa mainoksen näkymisen viestisyötteessä 24 tuntia. Aineistona voi olla teksti, kuva, video tai kysely, ja mainostaja voi aktivoida Boosted Postiin myös kommentointimahdollisuuden. Näin mainostaja voi suoraan keskustella jodlaajien kanssa. Oma Boosted Post -päivä kannattaa varmistaa ajoissa.

Display

Display mainontaa voi toteuttaa koossa 1080×1920 tai 1080×1080. Suurempi näkyy sekä viesti- että kuvasyötteessä, pienempi viestisyötteessä. Aineisto voi olla kuva tai video. Displayssa ei ole kommentointimahdollisuutta.

Jodel Suomi Improve Media ohjelmallinen ostaminen, oma Jodel-kanava

Ohjelmallinen mainonta

Ohjelmallisesti saatavilla olevat mainoskoot ovat 300×250, 300×300, 320×320 ja 320×480. Pyydä diili ohjelmallista varten!

Oma kanava

Mainostajan Jodel-kanava kantaa mainostajan omaa nimeä. Keskustelu ohjataan kanavalle Boosted Postin avulla. Kanava voi toimia esimerkiksi Nordean tapaan someaspana tai erilaisten kampanjateemojen keskustelualustana Helsingin Pelastuslaitoksen tyyliin.

Boosted Post -koulutuksella alkuun

Vähintään 2 000 € Boosted Post -kampanjoihin sisältyy Improve Median järjestämä tunnin mittainen Boosted Post -koulutus, jolloin ei haittaa vaikka Jodel ei olisi entuudestaan tuttu. Minimibudjetti kaikelle kampanjoinnille Jodelissa on 1 500 €.

Heräsikö kiinnostus ja haluaisit toteuttaa Jodel mainontaa? Katso täältä aineisto-ohjeet!