Ei oo häpee olla nopee – Improve Media Header Bidding käyttöön viikossa

Se fiilis kun olet saanut Improve Media Header Biddingin käyttöön yllättävän nopeasti.

Jos header bidding on uusi juttu, voit lukea siitä lisää täältä. Pähkinänkuoressa header bidding tuo julkaisijalle enemmän euroja, joten se on parasta ottaa käyttöön mahdollisimman ripeästi. Koska aika on rahaa ja paljon aikaa on paljon rahaa.

Vaikka A-lehtien Riku Uljala kertoo Improve Media Header Biddingin käyttöönoton kestäneen vain kaksi tuntia, keskimäärin kokonaisvaltaisen header bidding -ratkaisun toteutus kestää seitsemän vuorokautta eli viikon siitä hetkestä kun julkaisija on päättänyt ottaa Improve Median Header Bidding -ratkaisun käyttöön. 

Header Bidding -ratkaisun käyttöönotosta ei veloiteta mitään setup-kuluja.

Tiedämme, että tämä hämmästyttää monia julkaisijoita ja joku saattaa jopa epäillä onko se edes mahdollista. Siksi haluamme avata miten meidän ratkaisun käyttöönotto etenee käytännössä.

Improve Media Header Bidding -ratkaisun käyttöönotto

  1. Kun alkulämmittelyt on käyty ja julkaisija on täyttänyt liittymislomakkeen täällä (nykyisten julkaisijoiden ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa) lähtee iso pyörä pyörimään julkaisijan domainien hyväksyttämisellä useissa eri myyntikanavissa. Tämä prosessi kestää 2-3 arkipäivää.
  2. Toimitamme julkaisijalle ads.txt-tiedoston, jonka julkaisija lisää sivustolleen. Tämä tiedosto antaa meille luvan kaupallistaa sivustoa eri myyntikanavissa.
  3. Julkaisija toimittaa meille listan käytössä olevista mainospaikoista ja niillä ajettavista formaateista (esim. 980×120/980×400). Improve Media tekee omia ehdotuksia toimivista mainospaikoista.
  4. Jos julkaisijalla on omaa myyntiä, julkaisija toimittaa käyttämänsä mainospalvelimen tunnisteet Improve Medialle, jolloin myös julkaisijan tekemä myynti saadaan mukaan huutokauppaan nostamaan hintatasoa. Improve Media hoitaa tarvittaessa julkaisijan itse myymän mainonnan trafikoinnin palveluna.
  5. Kun mainospaikat ja formaatit ovat selvillä, ryhdymme luomaan mainospaikkoja eri myyntikanaviin. Tämä työ kestää mainospaikkojen määrästä riippuen 1-3 vuorokautta, mutta sitä voidaan tehdä yhtäaikaa hyväksymisprosessin kanssa.
  6. Toimitamme julkaisijalle valmiit tagit ja ohjepiirrokset niiden sijoittelusta sivustolle.
  7. Julkaisija lisää kaikkien sivujensa <head>-osioon koodin, joka mahdollistaa huutokaupan.
  8. Lisäksi julkaisija lisää jokaiselle mainospaikaikalle toimittamamme responsiiviset mainostagit.
  9. Kun tagit ovat sivuilla, homma lähtee heti käyntiin ja julkaisijalle tulee pääsy analytiikkatyökaluihin. Kohdasta 1) kohtaan 9) kestää yleisimmin yhden viikon, mutta nopeimmillaan header bidding tagit ovat olleet ajossa 2 vuorokaudessa julkaisijan päätöksestä.

Tästä eteenpäin Improve Media optimoi julkaisijan header bidding -ratkaisua ja auttaa aktiivisesti julkaisijaa parantamaan mainonnan suoritusta.

Kun header biddingin käyttöönotto kasvattaa myyntiä keskimäärin 20–50 %, voit laskea nykyisestä myynnistä paljonko jokainen viikko ilman Improve Media Header Biddingin käyttöönottoa maksaa sinulle.

Uskomme, että nopeus on valttia ja erilaiset setup-maksut eivät ole tätä päivää. Kokeile rohkeasti – se maksaa sinulle vain tagien päivittämisen vaivan. Valitse alta kenen kanssa haluat ottaa Improve Media Header Biddingin käyttöön:

Ville Lahtinen
Head of Programmatic and Data
ville.lahtinen@improvemedia.fi
050 372 1095

Jesse Valli
Head of Special Operations
jesse.valli@improvemedia.fi
050 363 0921

Rauhallista joulua ja vähemmän kummallista vuotta 2021 toivottaen!

Jesse Valli, Head of Special Operations @ Improve Media


Improve Median Header Bidding -ratkaisusta sanottua:

Miten Improven header on vaikuttanut teidän kokonaismyyntiin?

”Improve Median header bidding -ratkaisu on vaikuttanut erittäin positiivisesti palvelun mediamyyntiin. Kokonaismyynti on noussut kymmenillä prosenteilla verrattuna edelliseen ratkaisuun.

Header biddingin vaikutus myyntiin näkyi heti ensimmäisestä käyttöönottopäivästä lähtien ja on ollut ilo huomata, että myynti on pysynyt hyvällä vakaalla tasolla läpi kuukauden.”

Oliko Improven header helppo ottaa käyttöön?

”Header bidding -ratkaisun käyttöönotto sujui melko suoraviivaisesti. Improven tarjoaman dokumentaation avulla kehittäjän oli helppoa integroida header bidding sivustoon hyvinkin nopeasti.

Teknisesti, mainoskoodista käsin pystyimme myös määrittelemään itse tarkemmin mainoslatauksen eri vaiheet, mainoskutsun tekemisestä passbackin lataamiseen.”

Ovatko Improven headerin raportointityökalut selkeät?

”Raportointityökalut ovat olleet kattavat ja hyvin selkeät. Näiden työkalujen avulla olemme pystyneet seuraamaan myyntiä lähes reaaliaikaisesti, mikä on iso parannus edellisestä.

Raportoinnista on ollut myös iso apu, kun olemme tehneet päivityksiä sivustolle. Olemme nyt voineet nähdä heti miten sivustolle tehdyt eri muutokset ovat vaikuttaneet mainospaikkoihin. Tästä on ollut valtava apu palvelun kehitystyössä.

On ollut myös positiivista huomata, että Improven puolelta on reagoitu nopeasti meidän tarpeisiin raportoinnin suhteen ja esimerkiksi Data Studioon on saatu nopeasti lisättyä pyydettyä dataa.”


Lue lisää Improve Median blogista: