Jodelin ohjelmallinen ostaminen starttasi 300×250-formaatilla – myös muita mainostajien toiveita toteutettu keväällä 2021

300x250

Mainostajien toiveita on toteutettu Improve Medialla tiheään tahtiin keväällä 2021.

Jodelia voi viimein ostaa Improve Median diilien kautta myös ohjelmallisesti! Ohjelmalliseen ostamiseen on tarjolla 300×250-muotoinen formaatti, jota ensimmäiset mainostajat ovat lähteneet testaamaan Villen kanssa sovittujen diilien kautta. Ohjelmallisen osto onnistuu ainaostaan diilien kautta.

300×250 sopii muun Jodelin displayn tapaan pidemmille kampanja-ajoille, muistutteluun, sivustolle ohjaamiseen ja muihin taktisen mainonnan strategioihin. 

Ohjelmallisen Jodelin lisäksi suoraan ostettaviin formaatteihin on tullut uutuuksia. Esimerkiksi suositun Boosted Post-formaatin saa nyt myös poll-muotoisena kyselynä. Tämä sopii aktivoimaan jodlaajia viettämään aikaa brändin parissa jodlaajille mielekkäällä tavalla.

Suorien formaattien CPM-hinnoitteluun on myös tullut muutoksia. CPM-hinta ennen alennuksia on kohdentamattomana 12€ ja kohdennusten lisääntyessä hinta asettuu 13€:n ja 15€:n välille. Lisäksi displayn minimibudjetti laskettiin yleisön pyynnöstä 500 euroon.

Pyydä ohjelmallisen Jodel-diiliä Villeltä tai laajempaa kampanjan suunnitteluapua Elinalta tai Karoliinalta täältä.

Jodelin käyttäjämäärät ovat pysyneet korkeina

Jodelin käyttäjämäärät ovat pysyneet kasvussa. Vuoden 2020  aikana valtakunnallinen käyttö kasvoi päivätasolla seitsemän prosenttia, viikkotasolla kymmenen prosenttia ja kuukausitasolla peräti 15 prosenttia. 

Jodelin käyttäjien suosiossa on viihteen lisäksi neuvot, kysymykset ja vastaukset, ystävien hankinta sekä työ- ja opiskeluelämään liittyvät aiheet. Lisäksi Jodelista etsitään myös vertaistukea elämän eri tilanteissa.

80% Jodelin käyttäjistä on 18-30-vuotiaita nuoria aikuisia, 14% yli 30-vuotiaita ja 6% 16-17-vuotiaita lukioikäisiä nuoria. 

Jodelissa tavoittaa siis entistäkin paremmin nuorten milleniaalien ja vanhemman sukupolvi Z:n edustajia Suomen kaupungeissa.

Vuoden markkinointitrendi: Luo yhteys kohderyhmääsi ja opettele sitouttamisen mestariksi Improve Median OJ-koulutuksella 

Boosted Post formaatin käyttö kommentoinnilla kampanjoissa on kasvattanut keväällä suosiotaan. Tämä ei ihmetytä, sillä myös vuoden 2021 trendiksi on povattu yhteyden ja henkilökohtaisuuden lisäämistä markkinoinnissa, näinä eristäytymisen aikoina.  

Boosted Post koetaan hyväksi formaatiksi silloin, kun halutaan sitouttaa nuoria aikuisia heidän suosimalla alustallaan. Varaamalla maksuttoman OJ-koulutuksen Improve Medialta, varmistat onnistumisesi jodlaajien kysymyksiin vastaamisessa.

OJ:na toimimiseen liittyy muutama tärkeä nyrkkisääntö:

  1. Ole aito ja helposti lähestyttävä – saat upvoteja käyttäjiltä!
  2. Vastaa kysymyksiin heti – jodlaajat arvostavat tätä!
  3. Muista netiketti: Ilmoita kun tulet ja lähdet 
  4. Pehmennä viestintää esimerkiksi hymiöin
  5. Pidä hauskaa! Jäykkyys aistitaan kanavalla nopeasti 

Opettele lisää jodlaajille viestimisestä. Varaa OJ-koulutus täältä.
Lue lisää esimerkiksi Nordean tai HelsinkiMission dialogisesta markkinoinnista ja verifioiduista tileistä aiemmista kirjoituksistamme.

Karoliina Kupari, Account Manager @ Improve Media