Nordea palvelee nyt Jodelissa omalla kanavalla
Omat Jodel-kanavat puhututtavat juuri nyt: kenelle oma kanava toimii ja miten sen kanssa pääsee vauhtiin? Olemme kirjoittaneet aiemmin Kelan @kysykelalta– ja HelsinkiMission @mielenmaisema-kanavista.
Nordea on ensimmäinen pankki ja samalla ensimmäinen yksityinen yritys, joka on avannut Jodeliin oman virallisen kanavan. @nordea_aspa on tarkoitettu jodlaajien avuksi rahaan ja yleisiin pankkiasioihin liittyvissä kysymyksissä. Nordean Jodel-mainonnan suunnittelun kumppanina on toiminut GroupM.
Matalalla kynnyksellä neuvoa pankkiasioissa
Nordea on palvellut jo yli kymmenen vuotta uusia ja vanhoja asiakkaitaan sosiaalisen median kanavissa. Jodel on uudempi kanava, joka sopii erityisen hyvin nuorten aikuisten tavoittamiseen. Verrattuna muihin sosiaalisen median kanaviin, Jodelissa julkaisuihin sitoudutaan huomattavasti korkeammalla prosentilla, minkä vuoksi sovellus sopii hyvin keskusteluiden käymiseen brändin ja asiakkaan välillä.
Raha-asiat herättävät paljon kysymyksiä – osa sellaisia, mitä ei välttämättä rohjeta kysyä puhelimessa tai kasvotusten. Nordean kanavan idea on tarjota palvelua ja toimia matalan kynnyksen keskustelun alustana.
Boosted postiin 400 kommenttia päivässä
Nordea on ollut Jodelissa aiemmin läsnä useilla mainoskampanjoilla. Heinäkuussa toteutetussa boosted post -kampanjassa jodlaajille tarjottiin mahdollisuutta keskusteluun Nordean sometiimin kanssa. Boosted post näkyi 13:ssa eri kaupungissa 22.7.2020.
Boosted postit oli suunnattu opiskelijoille ja niissä kerrottiin opiskelijan Nordea Gold -maksukortista. Jodlaajat ottivat kampanjan vastaan erittäin positiivisesti ja postauksiin kertyi kaikkiaan noin 400 kysymystä päivän mittaan. Vastaukset huomioiden kommentteja oli yhteensä lähes 500.
Postausten suosio kielii siitä, kuinka paljon kysyntää nimettömälle keskustelulle raha-asioista on. @nordea_aspa -kanava jatkaa siitä, mihin boosted posteissa jäätiin tarjoten jodlaajille mahdollisuuden saada vastauksia Nordean ammattilaisilta.
Kiinnostaako oman Jodel-kanavan avaaminen? Ota yhteyttä Elinaan tai Kyldeen!
Elina Niskanen, Account Manager @ Improve Media