Jodel-kampanjaesimerkkejä – korkeat CTR-luvut ja aktiivista keskustelua
Millaiset kampanjat toimivat Jodelissa?
Improve Media alkoi edustaa Jodelin mainosmyyntiä suomessa huhtikuussa, minkä jälkeen mainontaa on päästy testaamaan useiden brändien ja kiinnostavien kampanjoiden kautta. Toteutettuja kampanjoita ovat olleet muun muassa Cityn SYÖ!-viikot, Telian Esports, Museokortin Kesäseikkailu, Subwayn Liekki Subi ja Elisan Hintasaarnaajat.
SYÖ!-viikkojen mainos keräsi positiivisia kommentteja
Mainosmuoto: Boosted post
Formaatti: Teksti
Sijainti: Helsinki, Turku, Tampere ja Lahti
Ajankohta: 5.4.2019
Cityn SYÖ!-viikkojen Boosted post toteutettiin ravintolakampanjan avajaispäivänä. Postauksessa oli kommentointimahdollisuus ja keskustelua valvomassa Cityn edustaja, joka osallistui keskusteluun rennolla otteella. Jodelin hyvin tunteva, ystävällinen, mutta kuitenkin asiallinen @OJ otettiin vastaan erityisen hyvin.
Museokortin kampanja tuotti hakemuksia
Mainosmuoto: Boosted post
Formaatti: Teksti
Sijainti: Helsinki, Espoo ja Vantaa
Ajankohta: 2.5.2019
Hopkinsin toteuttamassa Museokortin kampanjassa jodlaajille tarjottiin mahdollisuutta lähettää hakemuksia Museokortin kesäseikkailuun. Boosted postissa oli kommentointimahdollisuus ja keskustelussa oli aktiivisesti mukana Museokortin työntekijä vastaamassa kysymyksiin kampanjaan liittyen. Asiakas oli erityisen tyytyväinen siihen, miten hyvin Jodel tavoitti kohderyhmän ja generoi hakemuksia.
Subwayn kampanjaa testattiin useilla aineistoilla
Mainosmuoto: Display ja Boosted post
Formaatti: Kuva ja teksti
Sijainti: Helsinki, Vantaa, Turku ja Tampere
Ajankohta: 8–16.5.2019
Subwayn Liekki Subi -kampanjassa testattiin erilaisia mainosmuotoja, -formaatteja ja -aineistoja. Display-aineistojen CTR oli korkea ja asiakas oli muutenkin tyytyväinen kampanjaan. Erityisen huomionarvoista oli se, että display-kampanjan aineistoissa selvästi parhaiten toimivat orgaanista Jodel-postausta muistuttavat typografiat.
Elina Niskanen, Account Manager @ Improve Media