Improve Media tuo Jodelin mainosmyynnin ryminällä Suomeen

Tiedote
Julkaisuvapaa 12.4.2019 klo 9

Vasemmalta oikealle Improve Median Tuomas Suihkonen, Jodelin Tim Schmitz, Jodelin Carolina Alexander, Improve Median Ilkka Lavas ja Improve Median Ira Vihma.

 

Jodel ja Improve Media ovat tehneet sopimuksen mainosmyynnin edustuksesta Suomessa. Mainosmyynti alkaa heti ja toiveissa on saada mainostajia toteuttamaan rohkeita kampanjoita kanavan lainalaisuuksia hyödyntäen. Mainosmuotoja on kaksi: paikallisessa viestisyötteessä näkyvä tekstipostaus sekä kuvana tai videona toteutettu bannerimainos, joka näkyy paikallisessa kuva- ja viestisyötteessä.

Jodel on sovellus, jossa voi käydä paikallisia keskusteluja relevanttien ihmisten kanssa. Sovellus on saavuttanut suosionsa alunperin korkeakouluopiskelijoiden kautta.

 

Jodel perustuu paikallisuuteen

Jodel käyttää termiä hyperlokaali kuvaamaan sovelluksen luonnetta. Kuvat ja viestit näkyvät 10 kilometrin sisällä, mikä mahdollistaa keskustelun lähikaupan tarjonnasta tai tapahtumista kotikaupungissa tai yliopistokampuksilla.

Viestien ydinsisältöä on viihde, erilaiset neuvot ja vinkit sekä paikalliset uutiset. Jodelin operatiivinen johtaja Tim Schmitz kertoo, että jopa 30 prosenttia sovelluksen käyttäjistä on myös valmis tapaamaan ihmisiä Jodelin kautta. “Muihin sosiaalisen median kanaviin verrattuna Jodelin käyttäjät ovat myös hyvin aktiivisia tuottamaan itse sisältöjä”, Schmitz kertoo.

Brändeille mahdollisuus keskustella kuluttajien kanssa

Mainostaja voi päättää, salliiko mainoksen yhteyteen kommentoinnin ja äänestysmahdollisuuden tavallisen julkaisun tapaan vai ei. Vaikka brändien tarve pelata varman päälle on huomioitu, Improve Median edustajat haluavat kannustaa brändejä keskusteluun käyttäjien kanssa. “Tässä kanavassa rohkeus palkitaan ja brändeillä on todella mahdollisuus aitoon keskusteluun kuluttajien kanssa”, sanoo Improve Median myynnistä ja kehityksestä vastaava Ira Vihma.

Schmitzin mukaan ideaali mainostaja voisi olla mikä tahansa suuri brändi, joka haluaa lanseerata uuden tuotteen, käydä keskustelua tai kasvattaa tietoisuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa. Hän näkee, että paikallisuutta kannattaa hyödyntää: erityisesti tapahtumat, rekrytointi ja paikalliset tuotteet sekä palvelut tuovat kiinnostavaa sisältöä ja tietoa Jodelin käyttäjille.

Yhteystiedot:

Sales Lead & Development Manager
Ira Vihma
ira.vihma@improvemedia.fi
040 760 8115