Improve Median kumppanit reflektoivat vuotta 2020 ja ennustavat tulevaa

Harva digimarkkinoinninkaan ammattilainen voi sanoa vuoden 2020 olleen yllätyksetön, sillä maailmanlaajuisen pandemian lisäksi suuret somemainonnan alustat herättivät kuohuntaa, yksityisyyden suojaan liittyvät kysymykset paisuivat ja mainonnan panostukset näkivät sekä huippuja että pohjia. Samalla on kuitenkin opittu menneestä ja muistettu levätä kaiken kuohunnan keskellä. 

Kysyimme kumppanitalojemme digimarkkinoinnin mestareilta, miten he kokivat viime vuoden ja millaisia odotuksia heillä on tulevalle vuodelle 2021. 

Tässä kymmenen asiantuntijan näkemyksiä niin menneeseen kuin tulevaan. Digimarkkinoinnin alkanutta vuotta pohdiskelevat OMD:n Tommi Tappola, Tuloksen Kaisa Aarnio, TPHD:n Tytti Tyrkkö, Dentsun Janne Haussila, Dagmarin Jussi Kämäräinen, Avidlyn Roosa Räsänen, Jodelin Carolina Alexander IPG Mediabrandsin Aleksi Ylitalo, GroupM:n Emilia Liukko sekä Adformin Timo Malvela.

2020 – Nopeita käänteitä ja ennakoinnin mahdottomuutta

Vuonna 2020 markkinoinnin ammattilaistenkin piti tottua muutokseen aikaisempaa suuremmalla intensiteetillä. 

Tommi Tappolalle, joka vastaa mediatoimisto OMD:llä maksetun somemainonnan kehittämisestä ja uusien ratkaisujen tarjoamisesta asiakkaille, vuosi 2020 opetti ennen kaikkea joustavuutta. Tappola kuvailee kuinka paineita ei aiheuttanut yksin pandemia, vaan myös sosiaalisen median kentän laajemmat globaalit kuohunnat.

“Ylimääräisiä harmaita hiuksia aiheuttivat kasvaneet paineet suitsia isojen sosiaalisten median kanavien valtaa ja sisältöjä. Tämä kulminoitui kesällä mainostajien Facebook-boikottiin, minkä johdosta mainostajille piti etsiä muita kanavia.” 

Kesäkuussa 2020 lukuisat amerikkalaiset brändit keskeyttivät mainonnan suurimmilla sosiaalisen median alustoilla tukeakseen sellaisia kansalaisoikeuksia ajavia järjestöjä kuten Color of Change. Yhdysvaltalaisten yhtiöiden boikotin tarkoituksena oli keskeyttää mainostulot, jotta sosiaalisessa mediassa otettaisiin käyttöön tiukemmat säännöt vihaa lietsovan sisällön kitkemiseksi.  

Liikkeet leimahtivat nopeasti ja rantautuivat täten vikkelästi myös Pohjolaan:

“Vaikka kuinka valmistautuu, niin aina tulee muutoksia. Digimainonnan ehdoton vahvuus viime vuonna on ollut sen joustavuus. Mainonnan panostuksia on voitu ajaa nopeasti alas, mutta yhtä nopeasti myös takaisin ylös kun kriittisimmistä vaiheista on päästy yli”, Tappola kuvailee somemarkkinoinnin tapahtumia. 

Markkinoinnin palvelutoimisto Avidlyn kasvustrategi Roosa Räsänen pääsi viime vuonna panostamaan digitaalisuuteen ja seuraamaan asiakkaiden liiketoimintamallien uudistamista. Asiakkaiden kanssa keskityttiin siihen, mikä oli liiketoiminnalle olennaista ja nice-to-have-kokeilut jätettiin odottamaan parempaa hetkeä.

“Hienoa oli nähdä niin asiakkaiden kuin kollegoiden kyky muuntautua uuteen tilanteeseen. Yllättäen etäpalaverit ja -workshopit olivatkin osa kaikkien normaalia arkea. Dataan perustuva päätöksenteko myös lisääntyi merkittävästi. Haastavaa oli taiteilla sen kanssa, miten pienemmillä budjeteilla saadaan sama tai jopa isompi kasvu aikaiseksi.”

Räsänen nauttii työssään sen alati muuttuvasta luonteesta sekä yritysten ja ihmisten moninaisuudesta. 

Timo Malvelan vastuulla on mainonnan teknologiayritys Adformin julkaisija-asiakkaat. Alan muutostahti pakottaa Malvelan kehittämään alati osaamistaan ja välillä se voi aiheuttaa hiukan stressiäkin. Korona-aika näytti Malvelalle kuitenkin sen, ettei yksi pandemia toimialaa tapa. 

“Viime vuodessa ehkä hienointa oli huomata, että mainonta ei kyykännyt kuten oltiin jollain tasolla epäilty. Totta kai esim. matkailu- ja horeca-ala joutui vähentämään mainoseurojaan, mutta vastapainona taas moni muu saattoi lisätä paukkujaan. Lisäksi oli hienoa huomata, että etätyöskentely onnistuu erittäin hyvin ja palaverointikin on vain tottumiskysymys. Kuten moni muukin on tätä sanonut, niin myös minä uskon, että ainakin osittaisesta ‘etäilystä’ tulee Suomessakin jonkinasteinen normi”, Malvela iloitsee.

Tappolalle haastavinta on ollut tilanteiden ennakoimattomuus, mutta samalla hänelle on ollut Räsäsen tapaan ilo huomata kuinka joustavasti niin asiakkaat kuin mediatkin ovat käänteisiin suhtautuneet. Tappolakin kokee alalla mielenkiintoisimmaksi juurikin somen alati muuttuvat mahdollisuudet.

Malvela kuvaa pandemian aiheuttamaa varjopuolta yksityiskohtaisesti:

“Niskat on jumissa, lapset tulee koulusta ja vaatii heti huomiota, lounaaksi syödään leipää palaverin yhteydessä, ulos ei edes vilkaista, netti ei toimi, kone suljetaan vasta kun mennään nukkumaan, ja se koronan alusta asti suunniteltu keskipäivän reippailu tai Netflix-lounas ei ole vieläkään toteutunut kuin kerran tai kaksi”, hän listaa, mutta kokee samalla että tällaiset vaikeudet pakottavat haastamaan itseään ja kehittymään nopeasti.

“Vuosi 2020 tarjosi mahdollisuuden olla luova myös oman työtehtävän ulkopuolella”

Digitoimisto Tuloksella somekonsulttina ja tiimin vetäjänä toimiva Kaisa Aarnio koki luovien ideoiden syntyvän niin joustavuudella oman toimeenkuvan sisällä kuin asiakkaidenkin päässä palvelujen miettimisenä uudesta näkökulmasta:

“Vuosi 2020 tarjosi mahdollisuuden olla luova myös oman työtehtävän ulkopuolella. Koronakriisin seurauksena syntyikin uusi ruokakuljetuspalvelu Menevä Murkina. Tulos yhdessä Taksipalvelu Menevän, kevytyrittäjäpalvelu Ukko.fi:n sekä muutamien K-Citymarketin ja K-Marketin kauppiaiden kanssa kehitti Menevä Murkina -ruokakuljetuspalvelun, joka tarjosi töitä asiakaskadosta kärsineille kevytyrittäjille sekä ajomäärien romahdettua heikkoon tilanteeseen joutuneille taksinkuljettajille”, Aarnio kertoo esimerkkinä. 

Aarnio on huomannut myös, että erityisesti aiemmin messuihin panostaneet B2B-asiakkaat olivat täysin uudessa tilanteessa ja joutuivat täten etsimään kohderyhmäänsä nyt enemmän digimarkkinoinnin kanavilta, kuten esimerkiksi LinkedInistä. 

Toinen PHD:n Senior Some-spesialisti ja vaikuttajamarkkinoinnin kehittäjä Tytti Tyrkkö näkee viime vuoden myös yhteisöllisyyden lisääntymisen näkökulmasta:

“Sosiaalisen median merkitys kasvoi ja ihmiset hakivat yhteisöllisyyttä enemmän muuttuneessa maailmassa. Monet ihmiset, minä mukaan lukien, hurahtivat TikTokiin ja pidin etäillanistujaisia kavereiden kesken. Tämä toi myös mainostajille mahdollisuuden testata uusia kanavia ja löytää tätä kautta uusia keinoja puhutella kuluttajaa.”

Haasteet ovat lisänneet siis luovuutta alalla, kun useat mainostajat joutuivat nopeasti digitalisoimaan kampanjoitaan. 

“Luovuus on saanut ihan uuden muodon viime vuoden ansiosta kun fyysisesti toteutettavia ratkaisuja on päässyt miettimään toteutettavaksi digisti”, Tyrkkö kuvailee. 

“Yksityisyyden ja sitä koskevan reguloinnin kiristyminen on vaikuttanut koko digitaaliseen mainontaan”

Dagmarin Drive-yksikössä strategina ja markkinointiteknologian konsulttina toimivalle Jussi Kämäräiselle viime vuosi ei pakottanut miettimään asioita niinkään uudestaan, vaan ennemminkin kiihdytti jo olemassa olevien teknologioiden kehitystä, sillä analytiikan ja automaation tarve koronan aikana vahvistui. Koronan sijaan Kämäräistä on pohdituttanut kansainvälinen taistelu verkon yksityisyydestä, johon liittyy jatkuva tietoturvan, keksien ja markkinointisuostumusten keräämisen kiristyminen.

“Yksityisyyden ja sitä koskevan reguloinnin kiristyminen on vaikuttanut koko digitaalisen mainontaan. Olemme koko toimialana joutunut miettimään uusiksi miten jatkossa keräämme dataa mainonnan kohdennuksia varten, miten mittaamme saatuja tuloksia ja minkälaisen teknologian varaan meidän kannattaa rakentaa tulevaisuuden kyvykkyyksiä. Haasteet ovat aivan teknologioiden ytimessä, jolloin nämä kysymykset on kyllä pitänyt martech-konsultin kiireisenä”, Kämäräinen kertoo.

Markkinointiteknologisten haasteiden lisäksi, viime vuosi on opettanut sekä itsestä että muista kumppaneillemme. Uusia tapoja toimia on löydetty niin vaikuttajien kuin webinaarien keskuudesta:

“Monet varmasti oppivat ymmärtämään mikä oikeasti on tärkeää ja arjen pienten juttujen merkitys kasvoi. Lisäksi oli upeaa huomata miten vaikuttajat ottivat poikkeustilanteen haltuun ja keksivät mitä hienompia tapoja tehdä yhteistöitä. Haastavaa taas tietenkin se ettei niitä suuria tapahtumia tai kokoontumisia viime vuoteen riittänyt. Lisäksi viime vuosi on varmasti ollut myös monelle jossain määrin yksinäinen kun on siirrytty etätoimistoon”, Tyrkkö pohdiskelee.

Tuloksella yksi tapa selviytyä viime vuodesta oli muita auttamalla:

“Halusimme koko Tuloksen voimin auttaa muita yrityksiä selviytymään koronaviruksen aikaisessa maailmassa järjestämällä ilmaisia digimarkkinointiaiheisia webinaareja, joissa osallistujat pääsivät kysymään kysymyksiä aihealueen asiantuntijalta. Oli hienoa päästä tarjoamaan vastauksia sekä vinkkejä, joiden avulla yritykset voivat selviytyä tässä kuohuvassa maailman tilanteessa.” 

Kämäräinen toivoo jättävänsä viime vuoden rajoitteiden kauhistelut taakseen ja toivoo että alalla siirryttäisiin sen sijaan ratkaisuihin.

2021 – Digitaalisen mainonnan uudistuva identiteetti

Sosiaalisen median alustan Jodelin asiakkuuspäällikkönä toimiva Carolina Alexander odottaa uteliaana pandemian jälkeistä maailmaa. Häntä kiinnostaa erityisesti miten muun muassa digitalisaatio on vaikuttanut esimerkiksi koulujärjestelmään ja yleiseen kulutuskäyttäytymiseen.

Berliinissä, jossa Alexander asuu, eletään jo kolmatta lockdownia. Alexander toivookin, että strategiat koronan suhteen paranisivat tänä vuonna sen verran, ettei ihmisten tarvitsisi elää poikkeustilasta toiseen. 

“Business-näkökulmasta odotan yritysten löytävän uusia innovatiivisia toimintamalleja sekä nokkelia digitaalisen markkinoinnin strategioita. Kuluttajien kerättyä tarpeeksi itsevarmuutta, nousee kulutuskin mahdollisesti takaisin tyypilliselle tasolle”, Alexander ennustaa.

Mediatoimisto Dentsulla markkinoinnin ja mediasuunnittelun kehityksen parissa arkeaan pyörittävä Janne Haussila kokee, että viime vuonna opittu mukautuminen kulkeutuu mukana tulevaisuuteen, sillä maailma kohtaa väistämättä lisää muutoksia. Kämäräisen tapaan häntä on pohdituttanut yksityisyyden suojaan liittyvät seikat, etenkin miten nämä vaikuttavat tulevaisuuden markkinointisuunnitteluun, joka on Haussilan suosikkiaihe.

“Jotkut ovat jopa kuvanneet nykyhetkeä aikana, jolloin kehitämme uudelleen digitaalisen mainonnan identiteettiä”, Haussila kommentoi. 

Haussilan mukaan markkinoinnin ohella teknologiat ja median käyttö muuttuvat jatkuvasti. Tämä tietysti vaikuttaa suoraan tulevaisuuden suunnitteluun.

Kämäräinen on puolestaan ehtinyt jo pohdiskella ratkaisujakin tulevalle vuodelle. Hän toivoisi markkinointisuostumusten välittämiseen eri toimijoiden välillä yhteisiä standardeja. Tulevan vuoden haasteet eivät kuitenkaan lopu tähän:

“Teknologian antitrust-oikeudenkäynnit alkoivat viime vuoden puolella ja uskon niiden jatkuvan ja puhuttavan vielä tänäkin vuonna. Näihin liittyy vahvasti myös Applen ja Epic Gamesin taistelu, jonka lopputulos voi olla historiallinen ennakkotapaus teknologiayhtiöiden kontrollista omiin alustoihinsa”, Kämäräinen kertoo. 

Elokuussa 2020 Epic Games päivitti Fortnite peliään laskemalla pelissä käytettyä V-Bucks valuuttaa 20 %, mikäli käyttäjät ostavat sen Apple tai Google Storen sijaan suoraan Epiciltä. Muutamassa tunnissa sekä Google että Apple poistivat Fortnite-pelin sovelluskaupoistaan. Epic haastoi Applen ja Googlen oikeuteen valmiilla kanteilla.

Myös Räsäsellä on katse teknologiassa, datassa ja automaatiossa, sillä hän odottaa tulevalta vuodelta enemmän dataan perustuvien päätösten tekemistä “mutuilun” sijaan niin budjetteja miettiessä kuin verkkosivustojen ja -kauppojen rakennusprojekteissa. 

“Toivon myös että datan lisäksi markkinoinnissa ja myynnissä nojataan vieläkin enemmän siihen, että kaikki päätökset tehdään liiketoimintastrategiaan nojaten eikä lähdetä rönsyilemään sen ulkopuolelle. Tämän toivoisin näkyvän varsinkin markkinointiteknologioita valittaessa – mietitään, mitä halutaan saada aikaiseksi ja mikä on omiin tavoitteisiin suhteutettuna meidän bisnekselle paras mahdollinen työkalupakki”, Räsänen kuvailee toiveitaan.

Sisältönäkökulmasta Alexander povaa mobiilin pysyvän edelleen yhtenä tärkeimpänä alustana, jossa mainostajien on tärkeä oppia sitouttamaan käyttäjiään oikein menestyäkseen. Varsinkin suoran kommunikaation trendi brändin ja käyttäjän välillä tulee hänen mukaansa yhä tärkeämmäksi.

Ohjelmallinen ostaminen taas tulee Malvelan mukaan laajenemaan vuonna 2021 etenkin digitaalisen ulkomainonnan, audion ja CTV:n puolella. Lisäksi CDP, eli Customer Data Platform, nousee DMP:n rinnalle tuomaan lisäarvoa toimijoille.

“Vaikeissa tilanteissa ei kannata painaa liikaa jarrua”

Vaikka kumppanitoimistoissa toivotaan edes joiltain osin vakaampaa vuotta 2021, huokuu vastauksissa varautuminen erilaisten murrosten jatkuvuteen. Samojen haasteiden nähdään jatkuvan tänäkin vuonna ja yllätyksiäkin osataan jo odottaa.

“Uskon että vuoden 2020 naarmut vaikuttavat vielä tänä vuonna ja moni joutuu vetämään jarrukahvasta, mikä hidastaa varmasti myös tiettyjen toimien kehitystä, mutta uskon että tästäkin lopulta selvitään. Tietenkään emme vielä osaa sanoa mitä 2021 vielä piilottelee meiltä kulman takana, mutta pyrimme mukautumaan tilanteen mukaan”, Tyrkkö kertoo.

Kysymyksiä herättää useilla myös yhdysvaltojen poliittinen kuohunta ja sen heijastuminen somealustoille. Toisilla silmät kääntyvät myös pienemmille somealustoille sekä itään.

“Miten isojen somekanavien toimintaa suhtaudutaan jatkossa? Miten paljon kuluttajien lisääntynyt tietoisuus somekanavien keräämästä datasta vaikuttaa jatkossa digitaalisen mainonnan tehokkuuteen? Näiden asioiden kanssa ainakin maksetun somemainonnan puolella tullaan tekemään töitä. Mielenkiintoista on myös nähdä miten pienemmät somekanavat nousevat haastamaan alan jättejä, ja nouseeko esimerkiksi Aasiasta uusia kanavia globaaleille markkinoille”, pohtii Tappola tulevaa vuotta. 

Suurten myrskyjen rinnalla kulkee myös alamme ihmisiä kiinnostavia kehityskulkuja. Uusien haastajien kuten kiinalaisen mobiilisovellus TikTokin kehitystä seurataan uteliaana, kuten myös yhdysvaltalaisen Applen iOS 14-käyttöjärjestelmän päivityksen jälkimaininkeja. Apple julkaisi syksyllä uuden järjestelmän, jossa muun muassa yksityisyyssuojaa on tehostettu asettaen näin haasteita mainostajille. 

IPG Mediabrandsin digisuunnittelija Aleksi Ylitalo toivoo rokotusten normalisoivan arkea ja elvyttävän markkinaa. Lisäksi uudet asiakaskeissit kiinnostavat, sillä viime vuoden haasteiden hän koki syventävän asiakasymmärrystä samalla kun oman datan vahvempi hyödyntäminen päätöksenteossa korostui. 

Viime vuodesta Ylitalo oppikin olemaan säikähtämättä muutoksia:

“Vaikeissa tilanteissa ei kannata painaa liikaa jarrua. Parhaiten selviävät ne, jotka uskaltavat adaptoitua tilanteeseen ja jatkaa mahdollisuuksien mukaan markkinoinnin panostuksia.”

IPG Mediabrandisillä pahimpien hetkien yli selvittiin luovalla ajattelulla ja saumattomalla tiimityöllä, siitä huolimatta, että pandemia osittain lamautti markkinaa ja aiheutti epätietoisuutta. 

Myös Aarnio on Ylitalon kanssa samoilla linjoilla ja kokee että edes pandemian ulkopuolella ei kannata jumiutua vanhoihin toimintamalleihin:

“Opit vuodelta 2020 kiteytyvät siihen, että luovuudelle, uusille ideoille sekä testaamiselle tulisi olla aikaa myös ilman erikoisolosuhteita. Tällaisessa vallitsevassa maailman tilanteessa ei kannata jumiutua vanhoihin toimintatapoihin tai oman työtehtävän raameihin, vaan ideoida ja testata rohkeasti uusia asioita.”

Ylitalo ennustaa vuoden 2021 haasteeksi Kämäräisen ja Haussilan tapaan yksityisyyden suojan asettamat rajoitukset digimarkkinoinnissa. Emilia Liukko puolestaan uskoo Tappolan tapaan näiden lisäksi myös siihen, että somealustoilta vaadittava sosiaalinen vastuunkanto voi näkyä myös tulevana vuonna muun muassa uusien boikottien muodossa.

Aarnio näkee, että tänä vuonna myös kilpailu digimarkkinoinnin saralla kasvaa varmasti, sillä rajoitukset eri maissa jatkuvat edelleen. Hänen mukaan vuodesta selviää panostamalla strategiseen ja suunnitelmalliseen digimarkkinointiin, mutta muistuttaa Ylitalon ja Tappolan tapaan, että markkinoinnissa tulee olla myös joustovaraa ja reaktiivisuutta.

“Se miten kohtaamme muutokset ja luomme niiden ympärille toimivia ratkaisuja mainostajien tarpeisiin myös tulevaisuudessa, määrittää sen kuinka hyvin olemme onnistuneet meitä kohtaavien haasteiden konsultoinnissa”, Haussila toteaa. 

GroupM:n Head of Content & Social Emilia Liukko on ottanut viime vuodesta oppia oman työnsä lisäksi myös tiimin vetämiseen etänä. Sen lisäksi että jo suunnitellut markkinointitoimenpiteet menivät nopeasti uusiksi, tuli tuoreen esimiehen myös osata pitää sekä tiimin että henkilökohtainen työmäärä järkevänä ja mielekkäänä. Liukko kuitenkin havaitsi että nopeasti ajattelu muuttui kaikilla “from me to we”-mentaliteettiin. Etäafterit saavat tosin jäädä vain kertaan:

“Opimme varmasti kaikki etenkin adaptoitumaan, luovimaan ja selviytymään uudessa, ja markkinoinnin parissa ajattelemaan hyvinkin radikaalisti muutakin kuin niitä totuttuja kaavoja ja viestejä. Kommunikoinnin ja vuorovaikutuksen tarve näkyi selvästi mm. viestimisappien käytössä, ja kollektiivisia, iloa tuottavia kokemuksia haettiin erilaisista online-liveistä. Itsestäni opin sen, että todella kaipaan sosiaalisia kontakteja ja kollegoja, ja että etäafterit on hauska juttu kerran.”

Huolenpito muista ja itsestä kasvottoman digin aikana

Intervallien täyteisen viime vuoden aikana kumppanimme ovat myös oppineet hyvinvoinnin saloja. THL:n mukaan koronapandemia on lisännyt yksinäisyyden tunnetta noin neljänneksellä työikäisistä ihmisistä.

Kumppanit muistuttavat, että on hyvä muistaa omaa jaksamista, sillä monet ottavat taakkaa enemmän kuin jaksavat kantaa. 

“Erityisesti nyt kun ollaan etänä ja kasvottomat pallot tuijottavat palavereissa takaisin, toista ei näe eikä voi ollenkaan tietää miten siellä ruudun toisella puolella menee. On siis tärkeää, että välillä uskalletaan avata mikin lisäksi myös kamera”, Tyrkkö huolehtii.

Ylitalokin kokee yhdeksi haasteeksi toimiston sosiaalisten kontaktien puuttumisen. Moni kaipaa Ylitalon tapaan sosiaalisia kontakteja ja toimiston elämää ja kompensoivat puuttuvia toimistohetkiä esimerkiksi harrastusten, kuten meditaation ja lenkkeilyn muodoissa.

Aarnio antaa vinkiksi myös muiden auttamisen, sillä kaikki tarvitsevat joskus apua.

Vaikka Kämäräinen nauttiikin mahdollisuudesta toisinaan kadota koodaamiseen maailmaan, kaipaa hänkin tältä vuodelta eniten työkavereiden kanssa jaettuja nauruja ja vertaistukea.

“Kasvotusten tehtyä ideointia ja ajatustenvaihtoa ei oikein voi korvata 100% etäpalavereilla, vaikka käteviä ne ovatkin”, Räsänen tiivistää monien ajatukset.

Vuodelta 2021 toivotaan kuitenkin edelleen mielenkiintoisia kehitysaskelia markkinoinnin eri osa-alueilla sekä oman ajattelun haastamista. Myös väliin jäänyt festivaalikesä ja rohkeus luottaa tulevaan mainittiin yhteistyökumppaneiden toiveissa.

Rokotusten toivotaan nopeuttavan paluuta tutumpaan arkeen ja myös pienyrittäjiä tsempataan:

“Toivon todella, että pystymme tukemaan pieniä yrityksiä, jotka ovat kärsineet rajoituksista eniten, jotta vältytään konkursseilta”, Alexander miettii. 

“Moni tuttu ja tuntematon on saanut kärsiä rajoitusten tuomasta kulutuksen hidastumisesta”, Malvela toteaa ja listaa toiveitaan tulevalle vuodelle:

“Toivon, että allekirjoittanut, kollegani ja asiakkaani olisivat armeliaampia itselleen. Kaikkea ei tarvitse tehdä heti ja täysillä. Mielen ja kehon on myös hyvä antaa levätä. Toivon, että toimialalla niin ulkoisten kuin sisäistenkin kumppanien kanssa kiinnitettäisiin enemmän huomiota läpinäkyvyyteen ja avoimeen keskusteluun sekä haastamiseen. Lisäksi toivon että saisin itseäni niskasta kiinni ja saisin kuntoilusta systemaattisempaa. Myös uuteen pizzauunin ja sen tuottamiin pizzoihin on tarkoitus laittaa aikaa!”

Aika ja vastauksissa ilmennyt jatkuva muutos vääjäämättä paljastaa meille mitä tuleva vuosi pitää sisällään. Kenties hiukan avoimemman ja muita auttavan kulttuurin – tai ainakin pizzauunin! Odotellessa me Improve Mediallakin toivomme kaikille kumppaneillemme huolenpitoa, iloa ja uusia oivalluksia alkaneeseen vuoteen 2021!

Karoliina Kupari, Account Manager @ Improve Media