Ohjelmallisen ostamisen suunta 2025: kuratoinnilla laadukkaampaa display-näkyyyttä

Ohjelmallinen mainonta tuntuu olevan jatkuvassa murroksessa. Määrän maksimoinnin sijaan vuonna 2025 korostuukin laatu, konteksti ja bränditurvallisuus. Mainostajan kysymys kuuluu: Missä ympäristössä brändini näkyy? Ja millaisessa seurassa?
Tähän tarpeeseen vastaa Improve Mediallakin hyödynnetty kuratointi, eli tarkasti valikoitujen mediasisältöjen ja kontekstien hyödyntäminen ohjelmallisessa ostamisessa. Kun niin sanottu “bulkki” eli kohdentamaton mainonta väistyy ja laatu nousee keskiöön, parantunee sekä mainonnan teho että brändin arvostus.
Vähemmän massaa, enemmän merkitystä
Trendi tuntuu olevan kirkas:
- Mainostajat vaativat yhä enemmän läpinäkyvyyttä ja kontrollia siinä, missä ja kenelle mainos näytetään.
- Geneerisen kattavuuden sijaan valitaan kontekstuaalisesti osuvat ympäristöt.
- Bränditurvallisuus, huomiota herättävä media ja relevantti konteksti ratkaisevat sen, ketkä jäävät mieleen.
Kun konteksti tukee viestiä ja ympäristö vahvistaa brändikuvaa, mainonnalla on aidosti suurempi vaikutus ja autenttisempi viesti.
Improve Median tapa tehdä ohjelmallista paremmin
Improve Media ei rakenna vain yleisöjä, vaan kuratoimme laadukkaita mediaympäristöjä, joissa kohderyhmät ovat oikeasti kiinnostuneita sisällöstä. Kun mainos näkyy aidosti kiinnostavassa paikassa, se muistetaan paremmin.
Miten tämä käytännössä toteutuu?
Teemakokonaisuudet ja aihealue-paketit: Hyödynnämme kiinnostuksen kohteisiin ja mediasisältöön perustuvia datasettejä, emme pelkästään demografiaa.
Bränditurvallinen media: Valitsemme luotettavia, journalistisesti kuratoituja sivustoja, joissa brändisi näkyy turvallisessa ja arvostetussa ympäristössä.
Kustomoitu kuratointi: Räätälöimme asiakkaan tavoitteiden mukaiset media- ja yleisökokonaisuudet ohjelmallisesti ostettaviksi.
Integraatio johtaviin DSP-alustoihin: (mm. DV360, Adform), jotta ostaminen on sujuvaa ja skaalautuvaa.
Haluatko kuulla lisää?
Tavoita yleisösi oikeassa hetkessä ja oikeassa kontekstissa ottamalla yhteys Elinaan tai Calleen. Voimme rakentaa räätälöityjä diilejä sekä auttaa kaikissa ohjelmallisen ostamisen kysymyksissä.

Head of Sales
Elina Niskanen
elina.niskanen@improvemedia.fi
040 743 2820

Publisher Success Manager
Calle Andsten
calle.andsten@improvemedia.fi
050 438 4543