TableOnlinen jouluarvonta palkitsi Jodelissa

Jodelin Boosted Post taipuu monenlaiseen interaktioon käyttäjien kanssa! Tässä blogissa esittelemme TableOnlinen casen, jossa toteutettiin Jodelin ensimmäinen mainosarvonta.

TableOnlinen Jodelissa toteutettu Boosted post -mainos, jonka ympärillä on Jodelin reaktiokuvakkeita.

TableOnline on Suomen johtava pöytävarauspalvelu, joka myy myös suosittuja ravintolalahjakortteja. Lahjakortteja ostetaan erityisesti joulun alla ja kuluttajat tilaavat niitä jopa vielä jouluaattona, sillä digitaalinen lahja on oiva pelastus viime hetken lahjapulmiin.

TableOnline oli motivoitunut kokeilemaan jotain täysin uutta, jotta Jodelista saataisiin mainoskanavana maksimaalinen hyöty irti. Improve Media auttoi ideoimaan lahjakorttiarvonnan, jolla päästiin samalla testaamaan ensimmäistä kertaa, miten arvontamuotoinen mainos toimii Jodel-mainoksessa.

Tutustu tästä Improve Median kehittämään neljään uuteen mainoskonseptiin Jodelissa.

Boosted post -toteutus

Boosted post -formaatin voi toteuttaa videon, kuvan, kyselyn tai tekstin muodossa. TableOnlinen tapauksessa valittiin tekstimuotoinen Boosted post sen helpon ja natiivin toteutuksen vuoksi. Tämän laatimiseen tarvittiin viesti, jonka maksimipituus on 240 merkkiä sekä Call-to-Action, jonka maksimipituus on 40 merkkiä. 

Boosted postin teksti oli:

Etsitkö viime hetken lahjaa jouluksi? 🎄🎁 TableOnline-lahjakortti käy maksuvälineenä yli 200:ssa uniikissa ravintoloissa!

ARVONTA: kommentoi tähän jodlaukseen ja voita 100 € TableOnline-lahjakortti! ✨ Tarkemmat ohjeet kommenteissa. 👇

Tämän alla ensimmäisessä kommenteissa @OJ esitteli arvonnan säännöt:

1️⃣ Valitse, missä TableOnline-lahjakorttiravintolassa käyttäisit lahjakortin (vaihtoehdot löydät postauksen linkistä).
2️⃣ Kommentoi valitsemasi ravintola tähän.
@oj arpoo voittajan klo 18 ja lähettää tälle yksityisviestin. Onnea matkaan!

Osallistumisperusteena käytettiin ravintolan nimeämistä, sillä tällä keinolla saatiin käyttäjät selaamaan lahjakorttikaupan ravintoloita.

Jodelin käyttäjät innostuivat arvonnasta

Boosted postille alkoi välittömästi kommenttien avaamisen jälkeen kertyä osallistumiskommentteja. Yhteensä arvontaan osallistui yli 900 jodelin käyttäjää ja kommentteja kertyi kaikkiaan yli 1000.

Suurin osa kommentoijista noudatti arvonnan sääntöjä ja kommentoi TableOnlinen lahjakorttikaupassa mukana olevan ravintolan. Joukkoon mahtui vain pari vitsailevaa ja negatiivista kommenttia, eikä näistä syntynyt sen enempää keskustelua.

Monet myös ilmaisivat iloa ja kiitoksia arvonnasta kommenttiketjussa. Arvonnan voittaja julkaistiin kommenteissa ja monet tulivat kommentoimaan onnitteluja voittajalle. Eräs paljon tykkäyksiä saanut kommetti oli: ”Tää oli kiva, voisko olla enemmän Jodel-arvontoja 🤩”.

Kampanjan tärkeimmät luvut

Koko Suomen laajuinen Boosted post saavutti yhden päivän haltuunotolla 162 718 uniikkia käyttäjää ja keräsi 11 838 avauskertaa. Äänestys sai 468 upvotea ja se pinnattiin 138 kertaa. Kommentteja kertyi kokonaisuudessaan 1 115.

TableOnlinen sivustolla kampanja näkyi merkittävänä liikennepiikkinä lahjakorttisivulla. Tämä piikki näkyi sivuston analytiikassa vielä kolme päivää kampanjan jälkeen, vaikka Boosted post ei ollut enää näkyvillä. Lahjakortteja ostettiin suoraan Jodel-mainoksesta klikkaamalla 510 euron edestä. Voidaan myös arvioida, että lahjakortteja todennäköisesti ostettiin vielä myöhemmin mainoksen vaikutuksesta, vaikka tätä ei pystytty mittaamaan.

Kampanja TableOnlinen näkökulmasta:

TableOnlinen markkinoinnista vastaa markkinointi- ja viestintäjohtaja Laura Eriksson

Laura kertoo: “Halusimme tavoittaa joulun kynnyksellä viime hetken lahjaideoita kaipaavia ihmisiä, ja saada nämä kiinnostumaan TableOnline-lahjakortista. Olimme kiinnostuneita uusista ideoista huomioarvon maksimoimiseksi, minkä vuoksi päädyimme yhdessä Improve Median kanssa kokeilemaan Jodelin ensimmäistä Boosted Post -arvontaa.”

Hän jatkaa: ”Arvonta ylitti odotuksemme: sitoutunutta yleisöä löytyi runsaasti, eikä ketju vaatinut juuri moderointia. Tulemme epäilemättä hyödyntämään Boosted Postia myös jatkossa vastaavissa kampanjoissa, joissa tavoitellaan täsmäiskua tiettyyn ajankohtaan.”

Opit ja tulevaisuuden näkymät kampanjasta

TableOnlinen case-esimerkki osoittaa, kuinka luovilla ja yleisöä osallistavilla taktiikoilla voidaan saavuttaa hyviä tuloksia. Jodelin käyttäjät suhtautuvat usein positiivisesti uudenlaisiin kampanjatoteutuksiin ja ovat valmiit osallistumaan niihin itse.

Kampanjasta inspiroituneena me Improve Medialla haluaisimmekin nähdä lisää toteutuksia, joissa hyödynnetään Boosted postin interaktiivisia ominaisuuksia: positiivisen hengen nostattaminen Jodel-yhteisössä voi olla onnistuessaan oikea kultasuoni mainostajalle.

Haluatko kuulla lisää?

Jos etsit tuoreita ideoita tai tarvitset sparrausapua tuleviin Jodel-kampanjoihisi, olemme täällä auttaaksemme. Hyödynnä Improve Median asiantuntemusta luodaksesi vaikuttavia ja mieleenpainuvia mainoskampanjoita.

Ota yhteys:

myynti@improvemedia.fi