Aamiaistapahtuma 19.11.2024: Brändi, sinusta puhutaan Jodelissa – mitä jokaisen organisaation tulisi tietää
Mitä?
Improve Median aamiaisseminaari teemalla “Brändi, sinusta puhutaan Jodelissa – mitä jokaisen organisaation tulisi tietää”.
Missä?
Riviera Kallio, Harjukatu 2 – tapahtumaa ei striimata tai tallenneta.
Milloin?
Tiistaina 19. marraskuuta klo 8.30–11.00. Aamiainen on tarjolla klo 8.30 ja puheenvuorot alkavat klo 9.00.
Jodel on paikallisesti toimiva sosiaalisen median alusta ja keskustelusovellus. Se on tunnettu ajankohtaisuudestaan, aktiivisesta yhteisöstään sekä mahdollisuudesta keskustella ilman nimimerkkejä. Mutta mitä Jodel merkitsee brändillesi? Keskustelu organisaatiostasi tai palveluistasi voi olla käynnissä Jodelissa juuri nyt, halusitpa sitä tai et.
Improve Median aamiaistapahtumassa saat kattavan katsauksen Jodeliin alustana, sen rooliin organisaatioiden strategisessa viestinnässä sekä sen hyödyntämiseen markkinointiviestinnän kanavana. Ennen puheenvuorojen alkua pääset myös nauttimaan Rivieran ihanasta The Breakfast Club -aamiaisesta.
Seminaarin jälkeen tiedät muun muassa:
- Mikä Jodel on ja mitkä ovat tärkeimmät faktat sen käytöstä Suomessa
- Miten Jodelin seuraaminen tukee organisaation viestintää ja reagointikykyä
- Miten Jodelia voi hyödyntää osana brändin markkinointistrategiaa
Seminaarin sisältö on suunniteltu vastaamaan kysymykseen: mitä jokaisen maineestaan huolehtivan organisaation tulee ymmärtää Jodelista? Uskomme, että Jodel-ymmärryksen tulisi olla kiinteä osa jokaisen organisaation viestintästrategiaa.
Paikkoja on rajallinen määrä, joten ilmoittaudu pian!
Agenda:
9.00
Tervetulosanat ja lyhyt esittely Jodelista – Karoliina Kupari (Improve Media)
9.15
The Story of Jodel – Alessio Avellan Borgmeyer (Jodel)
Alessio kertoo, kuinka Jodel syntyi ja kasvoi nykyiseen muotoonsa Suomessa ja muualla maailmassa. Lisäksi hän avaa näkymiä Jodelin tulevaisuuteen. Puheenvuoro englanniksi.
9.45
Organisaatioiden kuuntelustrategiat sosiaalisessa mediassa – Taina Erkkilä (Jyväskylän yliopisto, Työeläkeyhtiö Elo)
Taina esittelee, miten organisaation strategista viestintää ja sosiaalisen median kuuntelua voidaan kehittää ja johtaa tavoitteellisesti. Aihe pohjautuu hänen keväällä 2024 hyväksyttyyn väitöstutkimukseensa.
10.15
Markkinointiviestintä Jodelissa – Emilia Liukko, Head of Social (Dagmar)
Emilia jakaa näkemyksensä siitä, kuinka Jodelia voi hyödyntää osana tehokasta markkinointiviestintää.
10.45
Tilaisuuden loppusanat ja mahdollisuus esittää kysymyksiä puhujille
Puhujat
Alessio Avellan Borgmeyer
Alessio on Jodelin perustaja ja toimitusjohtaja. Ennen Jodelia Alessio opiskeli liiketoimintaa ja tekniikkaa RWTH Aachenissa ja San Diegon osavaltionyliopistossa. Opiskellessaan San Diegossa hän kehitti idean anonyymistä, alun perin kampuspohjaisesta, viestintäsovelluksesta. Palattuaan Aacheniin hän alkoi työstää ideaa muutaman ystävänsä kanssa ja lopulta jätti opinnot keskittyäkseen täysillä projektiin.
Taina Erkkilä
Taina on johtanut viestintää ja markkinointia yli 25 vuoden ajan erityyppisissä organisaatioissa (mm. Fortum, Huhtamäki, Nissan, Jyväskylän yliopisto, Nissan). Hänen väitöskirjansa (2024) käsittelee organisaatioiden kuuntelustrategioita sosiaalisessa mediassa. Väitöskirjassa selvitetään, miten organisaation strategista viestintää ja sosiaalisen median kuuntelutoimintoa voidaan kehittää ja johtaa strategisesti. Aktiivinen kuuntelu some-kanavilla tukee organisaation joustavuutta mahdollistaen nopeat strategiset linjaukset muuttuvassa toimintaympäristössä, luoden luottamusta ja sitouttaen sidosryhmiä.
Emilia Liukko
Emilia on mediatoimisto Dagmarin Head of Social ja digistrategi, joka on kerryttänyt kokemusta asiantuntijana eri toimistoissa ja in-housessa 10+ vuoden ajan.
Jodel on Emilialle sydäntä lähellä oleva kanava, jonka kehityskaarta hän on päässyt seuraamaan jo viiden vuoden ajan. Emilia oli ensimmäisten rohkeiden brändien kanssa ottamassa Jodelia laajemmin käyttöön. Jodel on Emiliasta erinomainen vertaistuen lähde, mutta myös hakukone ja tiedonlähde niin käyttäjille kuin markkinoijille.
Improve Media
Tapahtuman järjestää Improve Media, joka myy Suomen Jodel-mainonnan yksinoikeudella. Olemme olleet Jodel-mainonnan pioneereja vuodesta 2019 lähtien, ja asiantuntemuksemme kattaa niin Jodelin käyttäjäkulttuurin kuin siellä toimivan mainonnan. Olemme toteuttaneet valtavan määrän erilaisia kampanjoita – pienistä paikallisista aktivoitumisista aina suurten valtakunnallisten brändien näkyvyyden kasvattamiseen.