Improve Mediavinkit: kevään ja kesän ostetuimmat datapaketit

Data, data, data. Paljon puhetta, vähän helposti ymmärrettävää tietoa. Mitä dataa ostetaan – ja miksi?

Improve Medialla on valmiina yli 100 erilaista datapakettia, jotka on luotu Leikin semanttiseen analyysiin perustuvalla SmartSegments -työkalulla. Datapaketit on rakennettu perustuen siihen, että käyttäjä on ollut sisältöjen parissa, joista voidaan tunnistaa haluttuja tekijöitä: esimerkiksi sisällössä, jossa puhutaan asunnon ostamisesta. Lisäksi tämä kyseinen käyttäjä on voinut lukea muista aiheeseen linkittyvistä asioista, kuten asuntolainasta, vuokratontista ja yhtiövastikkeesta. Voimme todeta, että näihin asioihin perehtyvä ihminen on hyvin todennäköisesti ostamassa uutta asuntoa ja mahdollisesti myymässä omansa. Kaikki tiedämme, että muuttajat ovat kultaakin kalliimpia asiakkaita niin vakuutusyhtiölle, huonekaluliikkeelle, sähkösopimuksen tarjoajalle kuin televisiobrändillekin.

Entä jos käännetään kohderyhmät päälaelleen? Koiraihmiset saattavat tarvita Dentastixien lisäksi kestävän sohvan, farmariauton, tehokkaan imurin ja säätä kestävät vaatteet, jotka on kiva laittaa päälle vaikka joka päivä. Jalkapallofanit sen sijaan voisivat arvostaa hyvää nettiyhteyttä, laadukasta telkkaria sekä kevyitä retkeilyvarusteita, jotka pitävät lämpimänä viileässä katsomossa. No entäs sijoittajat? He saattavat sijoittamisen ohella viettää lyhyitä lomia, joilla käyttävät enemmän rahaa kuin keskivertomatkailija. Harrastaa jotain extremempää urheilulajia, joka saa adrenaliinin liikkeelle ja luonnollisesti satsata laadukkaisiin varusteisiin, sillä se jos joku kannattaa.

Alla kuvattuna kevään ja kesän ostetuimmat datapaketit.

Improve Median myydyimmät datapaketit keväällä 2018

Asuntokauppa käy kuumana keväällä

Kevään 2018 kymmenen suosituinta datapakettia olivat:

  1. Kiinteistö ja asunnon ostajat
  2. Sijoittajat
  3. Muuttajat
  4. Remontointi
  5. Autot ja moottoriurheilu
  6. B2B ja toimisto
  7. Kotimaan matkailijat
  8. Jääkiekkofanit – high relevance
  9. Pikaruoka
  10. Koiraihmiset

Improve Media - myydyimmät datapaketit kesällä 2018

Viini- ja ruokatoimijat aktivoituvat kesällä

Kesän 2018 kymmenen suosituinta datapakettia olivat:

  1. Viini ja valkoiset pöytäliinat
  2. B2B ja toimisto
  3. Siitepölyallergia
  4. Muuttajat
  5. Jalkapallofanit
  6. Remontointi
  7. Sijoittajat
  8. Hyvinvointi ja terveelliset elämäntavat
  9. Loma ja matkustaminen
  10. Lapsiperheet

 

Miten saat datat käyttöön?

Datapaketteja voidaan rakentaa asiakkaiden tarpeiden mukaan ja niitä on mahdollista ostaa Adformin ja Googlen DoubleClickin kautta ajettuihin ohjelmallisiin kampanjoihin. Adformissa datat ovat suoraan löydettävissä Leiki: Improve Media -tilin alta. Google-tiliin linkittäminen onnistuu toimittamalla Improve Medialle ostotilin numeron, jolloin paketit tulevat noin viikon kuluessa ostettaviksi. Dataa voi hyödyntää kampanjoissa, jotka kohdistuvat Improve Median verkostoon sekä muihin medioihin kohdennettuun mainontaan.

Arvaatko, millaiset mainostajat kohdentavat kotimaan matkailijoihin tai siitepölyallergikkoihin? Voisitko keksiä täysin uuden kulman puhutella kuluttajaa tällaisten datapakettien avulla?

Ira Vihma, Sales Lead & Development Manager @ Improve Media