Grand One 2023: Neljä työtä finaaliin paras Jodel-toteutus -kategoriassa!
Innovatiivisia ratkaisuja ja syvällisiä yhteyksiä – tutustu Jodel-töiden parhaimmistoon Grand One 2023 -kilpailussa.
Grand One -kilpailu on jälleen kerran nostanut esiin digitaalisen markkinoinnin parhaimmistoa. Mukana oli myös ensimmäistä kertaa uusi paras Jodel-toteutus -kategoria. Kategoriassa etsittiin luovia ja innovatiivisia kampanjoita, jotka hyödyntävät Jodelin yhteisöllisyyttä ja ainutlaatuisia ominaisuuksia.
Improve Media vastaa Jodelin mainosmyynnistä yksinoikeudella. Lue lisää Jodelista ja Jodel-mainonnasta täältä!
Jodel-kategoriaan ilmoitettiin yhteensä kymmenen toinen toistaan kiinnostavampaa työtä. Kaikkiin töihin voi tutustua Grand Onen sivuilta. Tuomaristo nosti finaaliin neljä työtä:
1. Ama-hetkiä ja vakuutusvisoja – apua nuorten vakuutuspulmiin
Asiakas: Pohjola Vakuutus Oy
Suunnittelu ja tuotanto: Pohjola Vakuutus Oy
Mediatoimisto: Improve Media
Pohjola Vakuutus perusti ensimmäisenä vakuutusyhtiönä Suomessa Jodel-kanavan, joka tarjoaa nuorille mahdollisuuden esittää vakuutuksiin liittyviä kysymyksiä. Mainonnassa hyödynnettiin Jodelin visuaalisuutta ja toiminnallisuuksia, kuten polleja.
2. Pankki nuorten ulottuvilla – Nordea Jodelissa
Asiakas: Nordea Bank Oyj
Suunnittelu: Nordea Bank, GroupM, Improve Media
Tuotanto: Nordea Bank, Orange Advertising
Mediatoimisto: GroupM, Improve Media
Nordea vastasi nuorten taloudellisiin kysymyksiin perustamalla Jodeliin verifioidun asiakaspalvelukanavan. Kanavalle on vakiintunut yhteisöllinen ja positiivinen ilmapiiri, jossa nuoret voivat vapaasti keskustella raha-asioistaan.
3. VR X JODEL
Asiakas: VR
Suunnittelu ja tuotanto: Vapa Media
Mediatoimisto: Dentsu Aegis Network
VR:n kampanja toi perinteisistä kanavista tutun brändin Jodelin dynaamiseen maailmaan. Luomalla itseironisen ja nuorten kielellä kommunikoivan mainoksen, VR onnistui herättämään käyttäjien huomion ja integroitumaan luontevasti Jodeliin.
4. Sinustako poliisi?
Asiakas: Poliisiammattikorkeakoulu
Suunnittelu ja tuotanto: Poliisiammattikorkeakoulu
Mediatoimisto: Improve Media
Poliisiammattikorkeakoulun kampanja hyödynsi Jodelissa jo valmiiksi aktiivisia eri kaupunkien @Polamk-kanavia. Mikäpä olisi parempi paikka tavoittaa hyviä hakijoita? Boosted Post -mainokset ohjasivat keskustelua Polamkin omalle kanavalle, jossa tiimi vastasi kysymyksiin reaaliajassa.
Merkityksellistä ja mieleenpainuvaa markkinointiviestintää Jodelissa
Kaikki neljä finalistia osoittavat upeaa innovatiivisuutta – ja myös näyttävät esimerkkiä siitä, kuinka Jodel voi toimia tehokkaana alustana monenlaiselle markkinointiviestinnälle. Olipa kyseessä sitten finanssiala, julkiset palvelut, matkustaminen tai korkeakoulutus, Jodel voi parhaimmillaan tarjota aitoa vuorovaikutusta ja syvällistä yhteyttä yleisöön.
Improve Media onnittelee lämpimästi kaikkia finalisteja heidän upeista saavutuksistaan ja innovatiivisesta lähestymistavastaan Jodelin hyödyntämisessä. Jännitys tiivistyy, kun odotamme voittajan julkistusta Grand One Gaalassa 21. maaliskuuta 2024 Suvilahden Kattilahallissa.