Case: Peten Koiratarvike hellyytti jodlaajia karvakuonokampanjalla – Sitoutumisaste lähes 14%

Rakkaus lemmikkeihin yhdistettynä yhteisöllisyyteen voi synnyttää oivaltavan kampanjaidean, joka poikii esimerkillisiä tuloksia. Peten Koiratarvike onnistui tekemään syksyisestä Jodel-kampanjastaan paitsi sydäntä lämmittävän, myös poikkeuksellisen sitouttavan, sillä kampanjan sitoutumisaste nousi lähes 14 prosenttiin.
Boosted Post, joka sai jodlaajat hurmioon
Peten Koiratarvikkeen Jodel-kampanja oli käynnissä 25.9.–28.9. Syksyisen lemmikkikampanjan käynnisti vuorokauden mittainen Boosted Post, joka oli muodoltaan arvonta. Tekstimuotoisen Boosted Postin kehote kuului:
“Pete <3 Jodelin lemmikit
ARVONTA: Jaa kuva lemmikistäsi kommenttikenttään ja voit voittaa 50€:n lahjakortin Peten Koiratarvikkeeseen. Voittaja arvotaan 29.9. Ja voittajalle ilmoitetaan chatissa.”
Jodel kansa innostui välittömästi: Boosted Post keräsi vuorokaudessa 551 kommenttia, joista valtaosa oli toinen toistaan suloisempia kuvia koirista, kissoista, kaneista ja jopa tarantellasta! Interaktioita Boosted Post keräsi yhteensä 11 862 kpl muodostaen huiman 13,93 %:n sitoutumisasteen.

“Siis tässähän tulee naama ihan kipeeks kun hymyilee kaikista näistä ihanista eläimistä 🥹🫶kaikki niin rakastettuja ja tärkeitä”, kommentoi eräs jodlaaja.
Hyvän mielen kampanja, joka jäi käyttäjien mieleen
Peten Koiratarvikkeen syksyistä kampanjaa voikin kuvailla varsinaiseksi hyvän mielen kampanjaksi, sillä kommenttikenttä täyttyi nopeaa vauhtia lepertelykommenteista ja lämpimästä tunnelmasta.
“Tulin vaan kattomaan söpöjen lemmikkien kuvia 🥹antakaa kaikille lahjakortti”, kehotti jodlaaja numero 272.
Lopulta voittajaksi arvottiin upea shetlanninlammaskoira Vili, jonka omistaja ilmoitti vielä keskustelussa, mihin lahjakortti käytettiin:
“Uusi peti ja herkkuja tilattu”.
Mahtaakohan Vili edes ymmärtää, kuinka omistajan jodlailu osoittautui hänelle oikeaksi onnenkantamoiseksi. Paljon onnea Vili!

Natiivi Display-kampanja täydensi kokonaisuutta
Valokuvakilpailun lisäksi Jodelissa pyöri viikonlopun ajan napakka Natiivi Display-kampanja, jossa koodilla JODEL20 sai alennusta Peten Koitatarvikkeen verkkokaupassa. Tämä oli loistava, kaupallisesti konkreettinen jatkumo rakastetulle ja siten todella sitouttavalle lemmikkikuvakampanjalle.
Miten onnistua Jodelissa kuin Peten Koiratarvike? Viisi tärppiä mainostajille
- Herätä tunteet aidolla osallistamisella. Pelkän arvonnan sijaan tee kampanjasta esteettinen tai tunteita herättävä kokemus, johon yleisö voi osallistua omilla tarinoillaan tai kuvillaan.
- Hyödynnä yhteisön luovuutta. Käyttäjien tuottama sisältö ei vain lisää sitoutumista vaan tekee kampanjasta autenttisen, samaistuttavan ja siten jaettavan.
- Yhdistä tunteet ja taktinen tarjous. Emotionaalinen sisältö ja kaupallinen viesti tukevat toisiaan parhaiten, kun ne esiintyvät rinnakkain.
- Pidä osallistumisen kynnys matalana. Yksinkertainen kehote (“jaa kuva”) ja selkeä palkinto madaltavat osallistumisen esteitä.
- Rakenna jatkumo. Yhdistä eri formaatit, kuten Boosted Post ja display, jotta kampanja pysyy mielessä ja vie käyttäjän kohti konversiota.
Peten Koiratarvikkeen kampanja osoitti, että parhaat tulokset voivat syntyät, kun yhteisöllisyys, tunne ja taktinen markkinointi yhdistetään samaan kokonaisuuteen. Aidosti osallistava sisältö sekä lämmitää sydämiä että kasvattaa sitoutumista ja täten tuo myös mitattavia liiketoimintatuloksia.
Hyödynnäthän Improve Median ideapalavereja kampanjan suunnitteluvaiheessa? Ota yhteys: myynti@improvemedia.fi