Aamiaistapahtuma 8.10.2025: Nuoret aikuiset ilman filtteriä – puheenvuorot nyt katsottavissa!

HUOM! Tapahtuma on pidetty. Katso tallenteet puheenvuoroista tämän sivun Agenda-osiosta!

Mitä?

Improve Median aamiaisseminaari teemalla “Nuoret aikuiset ilman filtteriä – Mitä jokaisen viestijän tulee tietää Jodelista”.

Missä?

Kino Konepaja, Konepajanpasaasi, Helsinki.

Milloin?

Keskiviikkona 8. lokakuuta klo 8.30–11.00. Aamiainen on tarjolla klo 8.30 ja puheenvuorot alkavat klo 9.00.

Oranssilla ja violetilla taustalla oleva tapahtumajuliste Jodel-seminaarista. Tekstinä: Improve Media × Jodel. Otsikko: Nuoret aikuiset ilman filtteriä – Mitä jokaisen viestijän tulee tietää Jodelista. Aika: 8. lokakuuta 2025 klo 8.30–11.00. Paikka: Kino Konepaja, Konepajanpasaasi, Helsinki. Oikealla puolella näkyy käsi, joka pitelee älypuhelinta, jonka ruudulla on Jodel-sovelluksen keskusteluja. Alareunassa pinkki sydänikoni ja teksti: Tarjolla aamiainen!

Jodel on paikka, jossa keskustellaan ilman filttereitä juuri siitä, mikä on ajankohtaista nyt. Nimimerkittömyys tekee Jodelista ainutlaatuisen: siellä sanotaan ääneen asioita, joita muilla alustoilla ei ehkä rohjettaisi jakaa. Tämä aitous tekee Jodelista kiinnostavan myös organisaatioille ja brändeille – vähintään kuuntelemisen välineenä, mutta parhaimmillaan aidon vuorovaikutuksen kanavana

Improve Median aamiaistapahtumassa saat kuulla neljä asiantuntijanäkemystä Jodelista. Ennen seminaaria tarjolla on aamiainen Kino Konepajan tunnelmallisessa ympäristössä.

Tulet kuulemaan:

  • mikä Jodel on ja miksi erityisesti nuoret aikuiset viettävät siellä aikaansa
  • miten suomalainen Jodel-yhteisö erottuu muista maista
  • millainen rooli Jodelilla on hybridissä mediaympäristössä ja ilmiöiden luomisessa
  • miten Jodelin ymmärrys tukee viestintää, maineenhallintaa ja markkinointia
  • kiinnostavia ja inspiroivia käytännön esimerkkejä Jodelin hyödyntämisestä
Kino Konepajan tunnelmallinen lounge-tila. Etualalla puinen pöytä, jossa on vaasi vaaleanpunaisilla ruusuilla ja palamaton kynttilä punaisessa jalassa. Pöydän ympärillä siniharmaita nojatuoleja. Taustalla baaritiski hyllyineen, sohvia, kasvi sekä seinällä vanha elokuvajuliste. Valaistus luo vihertäviä varjoja seinälle.

Seminaari on suunnattu sinulle, joka vastaat brändin markkinoinnista, organisaation viestinnästä tai haluat ymmärtää paremmin nuorten aikuisten digitaalista käyttäytymistä ja puheenaiheita

Paikkoja on rajallinen määrä, joten ilmoittaudu pian!

Agenda:

8.30

Aamiainen tarjolla

9.00

Tervetulosanat ja lyhyt johdanto Jodeliin – Karoliina Kupari (Improve Media)

9.15

Jodel in FIN – local and global phenomena – Lasse Löll, CCO (Jodel)

Lassen puheenvuorossa sukelletaan Jodelin ytimeen – siihen, miten palvelu luo arvoa käyttäjilleen Suomessa sekä millaisia yhtäläisyyksiä ja eroja löytyy muiden maiden Jodel-yhteisöistä.

Puheenvuoro englanniksi.

9.45

Hybridimedia ja julkisuus – näkyvyyttä alustoilta ponnistaen –
Elisa Kannasto (FT, sosiaalisen median tutkija)

Elisan puheenvuoro käsittelee hybridimediaympäristöä ja sen merkitystä julkisuuden rakentamisessa. Puheenvuorossa käsitellään sosiaalisen median ja perinteisen median suhdetta tutkimuksen ja käytännön esimerkkien avulla. Näkökulmia tarjotaan myös henkilöbrändien merkitykseen ja mahdollisuuksiin sosiaalisen median alustoilla.

10.15

Case Lidl: Exän veljiä ja Jodel-historiaa – kuinka kiinnostusta luodaan ja ylläpidetään – Nina Ahlfors, Digital Marketing Manager (Lidl Suomi)

Ninan osuus esittelee konkreettisesti, kuinka Lidl on onnistunut Jodelissa herättämään kanavan käyttäjien huomion ja kutsumaan heidät keskusteluun kanssaan. Puheenvuorossa avataan myös, miten tavoitteiden toteutumista voidaan mitata ja millaisia tuloksia on saatu. Case Lidl toimii inspiraationa ja nostaa esille leikkisyyden voiman nuorten sitouttamisessa.

10.30

Case Suomen Tilintarkastajat: Tilintarkastaja – hot or not? – Jaana Lindman, Viestinnän ja vaikuttamisen päällikkö (Suomen Tilintarkastajat)

Jaanan puheenvuoro esittelee rohkean ja ennakkoluulottoman kampanjan, jolla tilintarkastajan ammatti tuotiin nuoren kohderyhmän tietoisuuteen. Kampanja toteutettiin Jodelissa kanavalle tutulla tyylillä, ja näkyvyydessä saavutettiin hienoja tuloksia.

10.45

Tilaisuuden loppusanat ja mahdollisuus esittää kysymyksiä puhujille

Puhujat

Lasse Löll

Lassella on yli 13 vuoden kokemus kuluttajateknologiasta. Hän aloitti uransa mobiilialalla, mutta seurasi intohimoaan urheiluun ja siirtyi jalkapallosektorille. Vuonna 2015 hän liittyi Saksan jalkapalloliittoon, jossa hän vastasi sen suurimmasta digitaalisesta alustasta, FUSSBALL.DE:stä. Vuodesta 2019 lähtien Lasse on ollut mukana Jodelissa useissa johtotehtävissä ja toimii nykyisin yhtiön kaupallisena johtajana (Chief Commercial Officer, CCO).

Hymyilevä mies puolilähikuvassa, pukeutuneena valkoiseen kauluspaitaan ja harmaaseen neuleeseen. Taustalla harmaata kiviseinää.

Elisa Kannasto

Elisa Kannasto on poliittisen viestinnän ja median tutkija, joka tarkastelee erityisesti sosiaalisen median, henkilöitymisen ja brändiviestinnän ilmiöitä. Hänellä on laaja kokemus digitaalisen julkisuuden ja verkkokeskustelujen tutkimuksesta sekä vaikuttamisviestinnän, esiintymistaidon ja henkilöbrändien koulutuksista. Elisa tuo tutkimuksen kautta näkökulmia siihen, miten viestinnällä voidaan rakentaa luottamusta, brändiä ja vaikuttavuutta – niin politiikassa kuin laajemmin yhteiskunnassa.

Hymyilevä vaaleahiuksinen henkilö seisoo käytävällä luonnonvalon tulviessa sisään ikkunoista. Hänellä on musta paita sekä puiset, koristeelliset korvakorut ja kaulakoru.

Nina Ahlfors

Lidl on Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavaraketju, jonka rohkea ja oivaltava sosiaalisen median viestintä kerää yleisöltään kiitosta. Nina Ahlfors vastaa Lidl Suomen digitaalisen markkinoinnin tiimistä, kehittämisestä ja tuloksellisuudesta. Ennen Lidlille siirtymistä hän työskenteli pitkään mediatoimistossa tunnettujen kansainvälisten ja kotimaisten brändien parissa. Käytännönläheisten esimerkkien kautta Nina haluaa kannustaa brändejä inhimmilliseen vuorovaikutukseen sosiaalisessa mediassa ja osoittaa, miksi se kannattaa.

Jaana Lindman

Jaana Lindman on viestinnän ja vaikuttamisen ammattilainen, jolla on monipuolinen kokemus järjestö- ja yritysviestinnästä. Hän on johtanut viestinnän ja markkinoinnin kokonaisuuksia sekä myös vastannut vaikuttamisesta, mediasuhteista ja strategisesta viestinnästä.

Improve Media

Tapahtuman järjestää Improve Media, joka myy Suomen Jodel-mainonnan yksinoikeudella. Olemme olleet Jodel-mainonnan pioneereja vuodesta 2019 lähtien, ja asiantuntemuksemme kattaa niin Jodelin käyttäjäkulttuurin kuin siellä toimivan mainonnan. Olemme toteuttaneet valtavan määrän erilaisia kampanjoita – pienistä paikallisista aktivoitumisista aina suurten valtakunnallisten brändien näkyvyyden kasvattamiseen.