5 x Miksi Jodel kannattaa ottaa osaksi vuosisuunnitelmaa

Kun lisäät Jodelin vuosisuunnitelmaasi, säästät aikaa ja rahaa sekä investoit asiakasymmärrykseen ja yhteisöllisyyteen.

5 syytä ottaa Jodel osaksi vuosisuunnitelmaa. Neljä vuodenaikaa kuvattuina pesukarhuhahmoilla: keväinen pesukarhu pitelee leskenlehteä, kesän pesukarhu seisoo kukkaniityllä, syksyn pesukarhu on halloween-asussa, ja talven pesukarhu seisoo lumikasassa.

Jodel on paikallinen, reaaliaikainen viestintäkanava, jota käyttää vuosittain 49 % suomalaisista 18-35-vuotiaista. Päivittäiskäyttäjiä on 66 %. Pääasiassa kanavan käyttäjät ovat millenniaaleja ja vanhempaa Z-sukupolvea, jotka ovat kasvaneet kaupallisten virikkeiden ympäröiminä ja arvostavat brändien aitoutta ja merkityksellistä sisältöä. Jodel tarjoaa anonyymin keskustelualustan, jossa nuoret aikuiset ja opiskelijat voivat olla avoimia ja saada vertaistukea. 

Vuosisuunnitelma Jodelissa on kustannustehokas ja strategisesti fiksu valinta, kun brändit haluavat saavuttaa aidon yhteyden kohderyhmäänsä.

Tässä viisi syytä, miksi Jodel kannattaa ottaa mukaan markkinointistrategiaasi:

1. Jodelin integroiminen vuosisuunnitelmaan tuo säästöä pitkällä tähtäimellä

Brändin ottaessa Jodelin osaksi strategiaansa jo suunnitteluvaiheessa, säästää se yksinkertaisesti sekä aikaa että rahaa. Tähän on kolme keskeistä syytä:

  • Edulliset mediatilat ja mainosratkaisut: Jodel tarjoaa niin korkean huomioarvon kuin vahvan sitoutumisasteen mainosratkaisuja kilpailukykyisin hinnoin. Improve Median vuosipaketit sisältävät merkittäviä alennuksia. Esimerkiksi Boosted Post -kampanjoissa mainostaja voi saada alennusta jopa 40 % ja display-mainonnassa 15–40 %, riippuen kampanjan laajuudesta ja kestosta. Tarkemmat laskelmat saat kysymällä lisää asiakasvastaavilta. 
  • Pienet alkuinvestoinnit: Jodelin käyttöönotto ei vaadi massiivista budjettia, mutta tavoittaa kohderyhmän tehokkaasti.
  • Pitkäaikainen tunnettuusvaikutus: Toistuva näkyvyys ja säännöllinen viestintä rakentavat sitoutumista ja kasvattavat brändin uskottavuutta ilman kalliita kampanjoita. Jodelissa mainontaa ei koeta häiritsevänä, joten se on hyvä alusta rakentaa sekä tunnettuutta että nostaa sitoutumista nuorten kaupunkilaisten keskuudessa. 

2. Jodelissa mainostavat herättävät ja rakentavat luottamusta

Jodelin kanavilla on monipuolinen yleisö 16-40-vuotiaita suomalaisia. Jodelin käyttäjät arvostavat suoraa ja rehellistä viestintää, mikä tekee siitä täydellisen kanavan erityisesti brändeille, jotka haluavat rakentaa luottamusta. 

Lukuisat onnistuneet case-esimerkit osoittavat kerta toisensa jälkeen, kuinka kohderyhmän osallistaminen esimerkiksi dialogin tai kyselyiden avulla saavat jodlaajat aktivoitumaan brändin parissa. 

Asialliseen kritiikkiin vastaamisen on Jodelissa havaittu edistävän hyvää luottamusta mainostajaan. Kun palaute otetaan vastaan ja siihen reagoidaan, usein positiivisen palautteen määrä nousee.

3. Jatkuva vuorovaikutus ja asiakasymmärrys

Kun Jodel on osa brändin vuosisuunnitelmaa, se mahdollistaa jatkuvan vuorovaikutuksen kohderyhmän kanssa. Keskusteluympäristössä brändit voivat saada reaaliaikaista palautetta, kysyä mielipiteitä ja mukauttaa tarjontaansa asiakkaiden toiveiden mukaan. 

Sen lisäksi, että jodlaajat ymmärtävät mainostajaa tai tulevat tästä tietoiseksi, on monille jodlaajille tärkeää tulla itse huomatuksi. 

Jodelissa kyselyformaatti eli “poll” on saavuttanut suosiota tiedonkeruussa: tarjoamalla 2-4 vaihtoehtoa, voi jodlaajilta kerätä tietoa itselle tärkeistä teemoista. Tätä voi syventää keskustelunavauksilla, jolloin brändi saa arvokasta tietoa siitä, mitä kohderyhmä haluaa heidän sisällöltään.

4. Jodel osana brändin kriisiviestintää

Jodelin nopeus ja anonyymiys mahdollistavat ketterän viestinnän myös kriisitilanteissa. Yritykset voivat viestiä nopeasti, mikäli ongelmia tai kysymyksiä nousee esille, ja kanava tarjoaa myös tilan kriisin jälkeiselle maineenhallinnalle.

5. Yhteisöllisyys ja aitous brändin vahvistajina

Nuorempi sukupolvi arvostaa yhteisöllisyyttä ja aitoutta, ja Jodel tarjoaa yrityksille mahdollisuuden luoda todellista yhteyttä yleisöönsä. Brändit, jotka osoittavat ymmärrystä ja aitoutta, menestyvät Jodelin käyttäjien keskuudessa parhaiten. Tässä Jodel voi olla vahva voimavara koko vuoden markkinointistrategiassa.

Jodelin integrointi vuosisuunnitelmaan on fiksu ja kustannustehokas valinta yrityksille, jotka haluavat tavoittaa kohderyhmänsä ympäristössä, jossa he luonnostaan keskustelevat ja jakavat kokemuksiaan. Mainontavaihtoehdot kattavat Boosted Postin lisäksi perinteisen display-mainonnan ja modernin natiividisplayn. Natiividisplay yhdistää kustannustehokkaan display-mainonnan ja Boosted Postin natiivin ilmeen. 

Vuosipaketit sisältävät merkittäviä alennuksia: Boosted Post -kampanjoista jopa 40 % ja display-mainonnasta 15–40 %, kampanjan laajuudesta ja kestosta riippuen.

Kiinnostuitko kuulemaan lisää Jodel-mainonnasta tai haluaisitko, että rakennamme yhdessä tehokkaan vuosisuunnitelman brändillesi?

Improve Media on vastannut Jodelin mainosmyynnistä yksinoikeudella vuodesta 2019. Autamme asiakkaitamme Jodel-mainonnassa siis satojen kampanjoiden kokemuksella.

Saat koko tiimiin yhteyden osoitteessa myynti@improvemedia.fi.