Suomen suurimmat mediatalot luovat yhteisen markkinapaikan digimainonnan ostamiseen

25.8.2016

 

 

Kymmenen suomalaista mediayhtiötä (Sanoma Oyj, Alma Media Oyj, Otavamedia Oy, Aller Media Oy, A-lehdet Oy, MTV Oy, KSF Media Ab, Kaleva Oy, Improve Media Oy, Keskisuomalainen Oyj) lanseeraavat syksyllä 2016 yhteisen markkinapaikan, jonka kautta mediaostamisen ammattilaisten on mahdollista varata ja ostaa digimainontaa.

Mediayhtiöiden uusi markkinapaikka nopeuttaa ostoprosessia, kun Suomen suurimpien mediatalojen digimainonnan tuotteita voi syksystä alkaen ostaa yhden työkalun avulla. Uuden markkinapaikan myötä mediatoimisto voi suunnitella ja ostaa kampanjalleen taatun näkyvyyden yhdistelemällä Suomen suurimpien mediatalojen mainostuotteita. Koko kampanjan hallinta suunnittelusta raportointiin onnistuu sujuvasti yhden järjestelmän kautta.

Markkinapaikka kattaa sekä desktop-, mobiili- että videomainonnan tuotteet. Markkinapaikassa ostaja valitsee itse haluamansa mediat ja tuotteet, katsoo mainosnäyttöjen saatavuuden, neuvottelee hinnat ja toimittaa kampanja-aineistot. Varaus siirtyy suoraan julkaisijan mainonnanjakelujärjestelmiin ja ostaja voi seurata omien kampanjoidensa edistymistä.

Yhteiseksi järjestelmätoimittajaksi on valittu Adform A/S, jolla on vahva markkina-asema suomalaisissa mediatoimistoissa. Adformin kehitysresurssit sekä Suomen toimisto luovat hyvän pohjan uuden järjestelmän kehittämiseksi ja lanseeraamiseksi mediamarkkinalle. Yhteinen markkinapaikka lanseerataan syksyn 2016 aikana. Mediatoimistoille järjestetään koulutus työkalun käyttöönottoon.

Lisätietoja antaa

Ilkka Lavas, 0400 997 969, ilkka.lavas@improvemedia.fi
Toimitusjohtaja
Improve Media Oy