Improve Mediavinkit: Yritys- ja luottotietoyhtiö Asiakastieto avaa Improve Median B2B-inventaarin

Mediatoimistojen pitkä odotus palkittiin, kun B2B-inventaari starttasi Improve Medialla yhteistyöllä Suomen Asiakastieto Oy:n kanssa. Asiakastiedon verkkopalvelusta haetaan yritystietoja esimerkiksi kauppaa tehdessä, kilpailutustilanteissa tai yhteistyösopimuksia valmistellessa. Sivustolla vierailee 200 000 suomalaista viikossa. Asiakastiedon verkkopalvelu on yksi Suomen suurimmista yrityspäättäjien kohdeyleisökanavista.

Asiakastieto palvelee useita toimialoja, joista suurimmat ovat rahoitus- ja pankkitoiminta,  tukku- ja vähittäiskauppa sekä asiantuntijapalvelut. Riippuen palvelun käyttötarkoituksesta, asiakkaat käyttävät asiakastiedon palveluita joko yritysasiakkaille tai kuluttaja-asiakkaille suunnatussa liiketoiminnassa. Asiakastiedon palvelutarjonta perustuu laajaan tietokantaan, johon dataa kerätään useista julkisista tietolähteistä sekä yhtiön omien tiedonhankintakanavien kautta.

Asiakastiedon sivuston kävijät ovat profiililtaan hyvätuloisia ja korkeassa asemassa olevia suomalaisia. 40 %:lla sivuston kävijöistä on yli 75 000 euron kuukausitulot. Sivustolla vierailee 200 000 uniikkia kävijää viikossa ja 720 000 uniikkia kävijää kuukaudessa. 80 % käyttäjistä on yli 35-vuotiaita. Asiakastieto tavoittaa poikkeuksellisen hyvin myös liike-elämässä vaikuttavat naiset, joita on peräti 48 % sivustovierailijoista. 

Improve myy asiakastiedon verkkosivuille bannerimainontaa peruskooissa niin ohjelmallisesti kuin suoraan. Bannereilla on asiakastiedon sivuilla korkea huomioarvo.

Asiakastieto ratkaisee B2B-markkinoinnin haasteita

B2B-markkinointi on nimensä mukaisesti markkinointia yrityksen tuotteista/palveluista toisten yritysten ostopäättäjille. B2B- ja B2C-markkinoinnissa on paljon yhteisiä elementtejä, mutta on kuitenkin hyvä ottaa huomioon että business-ostopäätökset jalkautuvat mutkikkaammin kuin B2C-päätökset, jolloin ne ovat usein rationaalisempia. 

B2B-markkinoinnissa on spesifit haasteensa laajemman yleisön B2C-markkinointiin verrattuna: yrityspäättäjät koetaan usein vaikeiksi löytää yhdestä paikasta ja yleisö on useissa tapauksissa pieni niche-kohderyhmä. Asiakastieto ratkaisee tämän ongelman sivuston verkkomainonnan osalta, sillä sivustolla on vilkas yrityspäättäjien kävijäkunta. B2B-markkinoinnissa onkin tärkeää tavoittaa päättäjät heille luonteenomaisissa ympäristöissä.

 

Elina Niskanen, Account Manager @ Improve Media